We schrijven met regelmaat artikelen over AI, technologie ontwikkelingen en nieuws over NetCare. Wil je op de hoogte blijven, kun je aanmelden voor ons blog onderaan de pagina.
We schrijven met regelmaat artikelen over AI, technologie ontwikkelingen en nieuws over NetCare. Wil je op de hoogte blijven, kun je aanmelden voor ons blog onderaan de pagina.
De toekomst van organisaties bestaat uit digitale twins: Transformeer met kunstmatige intelligentie en versterk sectoren zoals gezondheidszorg en financiën. Kunstmatige Intelligentie (AI) is meer dan alleen ChatGPT.
In de wereld van softwareontwikkeling kan verouderde code een belemmering vormen voor innovatie en groei. Legacy code is vaak opgebouwd uit tientallen jaren aan patches, workarounds, en updates, die ooit functioneel waren, maar nu lastig te onderhouden zijn.
Generatieve AI (genAI) ontwikkelt zich in razend tempo. Waar we eerst alleen droomden over technologie die menselijke creativiteit kan evenaren, zien we vandaag de dag toepassingen die ons verrassen en inspireren.
De ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) roepen vragen op over wat er in het verschiet ligt. Een recent whitepaper van Leopold Aschenbrenner schetst een fascinerend beeld van de huidige situatie en wat ons mogelijk te wachten staat.
Data speelt uiteraard een cruciale rol bij bedrijven die digitaliseren. Maar terwijl de vraag naar hoge kwaliteit en grote hoeveelheden data toeneemt, stuiten we vaak op uitdagingen zoals privacy beperkingen en een gebrek aan voldoende gegevens voor gespecialiseerde taken.
Al jaren zorgen robots in de industrie dat simpel werk kan worden geautomatiseerd. Dat heeft tot nu toe niet geleid tot grotere werkeloosheid, maar dat gaat veranderen is de stelling. Met de komst van drones en zelfrijdende auto's zal ook de totale vervoer sector, politie en leger worden gerobotiseerd.
In de wereld van kunstmatige intelligentie is een van de grootste uitdagingen het ontwikkelen van AI-systemen die niet alleen intelligent zijn, maar ook handelen volgens ethische normen en waarden die overeenkomen met die van de mens. Een benadering hiervoor is het trainen van AI met behulp van wetboeken en jurisprudentie als basis.
Voor een omvangrijker project bij Essent hebben we o.a. een artificial intelligence robot gebouwd. Het project omvat de integratie van (live)chat via de website met zowel medewerkers, als een AI robot. Daarnaast nog integratie met CRM om survey data vast te leggen.